ACTIVITATS DE LA XARXA

Anatomia transmedia: L'esquelet i la pell d'una narració

img
14-11-2018/Formació

 PROGRAMA DEL TALLER 

El relat transmèdia implica interacció amb l’usuari, donar eines per al gaudi de l’experiència artística i un acostament íntim a través de les multi-plataformes. Explicar històries és un art. A través d’aquest curs, aprendrem a expandir universos narratius, generar complicitats i sentiments vivencials amb els usuaris.

Com fer més proper el teu projecte cultural? De quina manera pots explicar la història del teu espai, equip, mitjà cultural, captant l’atenció i la curiositat de diferents públics?

 

El taller consistirà en una primera part en què 3 especialistes en l’art d’explicar històries, coneixedores de l’univers transmèdia, ens relataran la seva experiència en aquest àmbit i ens aportaran eines per aprofundir en aquests continguts.

Tot seguit, els i les participants del taller posaran en pràctica els coneixements adquirits.

 

 16.10 h TAULA D’EXPERIÈNCIES amb Anna Giralt, Elena Bartomeu i Laura Mercadé. 

 17.45 h-18.10 h PAUSA per fer un cafè 

 18.10 h-20 h SESSIÓ PRÀCTICA: els/ les participants posaran en pràctica els coneixements adquirits. 

 

 PONÈNCIES: 

ANNA GIRALT enfocarà la intervenció cap al concepte transmèdia, vinculant-lo  a diverses pantalles: de la televisió al mòbil. Ens parlarà de com expandir universos narratius a través de diversos mitjans i canals: televisió, web sèries i xarxes socials, i vincular-los al món real. 
 

ELENA BARTOMEU ens parlarà de la capacitat de fabular i representar, que són característiques de l’ésser humà que ens acompanyen des dels inicis dels temps. Ara bé, quina forma han pres els discursos d’allò fabulat al llarg de la història? Com han influït els medis en els diferents espècimens narratius? L’escenari actual de narratives transmèdia és una instantània de l’entramat retòric i tecnològic on dissenyadors, artistes i productors hi tenim molt a dir.


LAURA MERCADÉ intervindrà parlant sobre un cas pràctic; l’estratègia de premsa i digital de FiraTàrrega 2018, i la campanya de la fira 2018. Explicarà com s’ha plantejat l’estratègia, com l’han executat i quines són les anàlisis dels resultats. El cas de FiraTàrrega és la conjunció d’unir cap a la mateixa direcció, l’estratègia de premsa, la digital i la de comunicació. El nostre objectiu és el d’articular una comunicació que integri l’equip de premsa, de xarxes socials i el de comunicació.

 

 PONENTS: 

ANNA GIRALT: Documentalista. Va començar la seva carrera professional l’any 2003 amb un documental pel "30 minuts", sobre els escuts humans que van anar a l’Iraq per intentar aturar la guerra. Des d’aleshores ha continuat col·laborant amb TV3 i diversos mitjans internacionals, com Al-Jazeera. Els seus documentals han estat seleccionats i guardonats a diversos festivals nacionals i internacionals. També treballa com a investigadora i consultora, i desenvolupa projectes interactius i transmedia com "Paraules de Barcelona", guanyador de la Hackathon del Docs Barcelona. Imparteix classes de narrativa documental i digital a diversos màsters i graus universitaris de Barcelona: UPF, URL, UB i UAB. 
 

ELENA BARTOMEU: Investigadora, dissenyadora i storyteller. Doctora en Recerca en Disseny i Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, Narrativa a l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès. Professora al Grau en Disseny, i al Màster de Recerca en disseny i art a EINA, Centre de disseny i art, adscrit a la Universitat Autònoma de Barcelona. Les seves línies de recerca inclouen la comunicació multimodal, el disseny-ficció, i el disseny per a la salut i el benestar.


LAURA MERCADÉ: Responsable de premsa de FiraTàrrega. Llicenciada en Història de l’Art (especialitat d’Art Contemporani) i Màster en Comunicació i Crítica de l’Art. Ambdós cursats a la Universitat de Girona (UdG).Està especialitzada en campanyes de comunicació i premsa. Des de l’agència ha fet l’estratègia de comunicació 360º de projectes com; Xarxa de Museus de les comarques de Girona, Museu de l’Empordà de Figueres, festival LITERNATURA. I és la responsable de l’estràtegia de premsa de FiraTàrrega, Concurs Tenor Viñas del Gran Teatre del Lieu entre d’altres clients i projectes.

 

 PREUS I DESCOMPTES: 

Preu per a persones associades APGCC: 20 € 

Preu per a persones associades APGCC a l’atur: 15 €

Preu no-socis/es APGCC: 35 €

Descomptes: 25 € Estudiants de gestió cultural. Membres d'organitzacions, associacions professionals, institucions o empreses del sector cultural. Persones en situació d’atur.

Els socis de Xarxaprod gaudeixen d’una inscripció gratuïta per espai associat. A patir de la segona el preu és de 20€ per inscripció. 

 

 INSCRIPCIONS: 

Per reservar la plaça al curs cal completar el següent formulari i efectuar el pagament via transferència bancària al número de compte de l’APGCC: ES60   0182 0206 36 0200207067, abans del dia 13 de novembre del 2018.

img

Que és Xarxaprod?

Xarxaprod  - Xarxa d’espais de producció i creació de Catalunya- és una associació que aglutina centres de producció i creació tant públics com privats al servei de la producció cultural contemporània.
Creada l’any 2006, l’objectiu principal de Xarxaprod és compartir i optimitzar recursos amb la finalitat d’enriquir el teixit productiu a disposició de creadors/es i fomentar la seva relació amb la societat.

logo

Amb el suport de:
logo